آراج آفاق

مسجدسلیمان دیار بختیاری(mis) ، جملات کوتاه و آموزنده ،گنجینه های معنوی

آراج آفاق

مسجدسلیمان دیار بختیاری(mis) ، جملات کوتاه و آموزنده ،گنجینه های معنوی

خدایا

خداوندا به من توفیقی ده که فقط یک روز بنده مخلص تو باشم که میدانم حتی ساعتی این چنین بودن بس دشوار است . خدایا سینه ام را چنان بگشای که دردهای تمام عالم را در آن جای دهم حتی درد محکوم شدن به گناهان ناکرده ام .خدایا میدانم که نادانم به ذره ای از علم بیکرانت دانایم کن.بارالها زبانم در ستایش تو قاصر است به من زبانی عطا کن تا گوشه ای اندک از رحمت بیکرانت را سپاس گویم.خداوندا راه گم کرده ام هدایتم کن . خدایا قلبم را از تمام کینه ها پاک کن که غیر از تو کسی را بر این کار قادر نیست .خداوندا به من صبری ده که بر سیلی دشمنان بخندم وبا خنجر دوستان به رقص آیم .خدایا شرکم را به یکتاییت٬ ضعفم را به قدرتت ٬ جهلم را به علمت ٬ حماقتم را به حکمتت ٬ گناهانم را به رحمتت ٬ عصیانم رابه عزتت ٬ تیرگی دلم را به نورت ٬ بی حرمتی هایم را به قداستت ٬ تنگ دستی وبخلم را به کرمت  وناسپاسی ام  را به لطفت ببخش .خدایا به خیر و شر خود آگاه نیستم ٬ به علمت وبه رحمتت هر آنچه خیر من درآن است بر من فرو فرست وهر آنچه شری برای من درآن است از من دور گردان. خدایا به من یقینی ده که جز تو در هستی هیچ چیز نبینم .خدایا به من دلی ده که جز مهر تو در آن هیچ مهری را راه نباشد .خدایا به من قلبی ده که دوست داشته باشم هر آنچه آفریده توست.خدایا برمن زبانی ده که جز بر حمد تو گویا نگردد. خدایا هر آنچه دارم از آن توست پس آنچه خیر من است بر زبان من جاری کن تا از تو تمنایش کنم که خود بسیار نادانم .خدایا خواسته هایم بسیارند ولی هیچ چیز در قبال آنها ندارم ٬ پس تو از مخزن بی انتهای کرمت آنها را به من عطا کن . خدایا با تمام آنچه به من عطا کردی می خوانمت پس دعایم را اجابت کن .

به حق مهربانیت ای مهربان ترین مهربانان.

بیا آقا

سلام آقا دلم تنگ است امروز 


برایم ناله آهنگ است امروز 


دروغ و کفر معیار بزرگی است 


چه گویم حرف حق ننگ است امروز 


گروهی در زمین تندیس حقند 


جواب حرف حق سنگ است امروز 


کجا این بنده در چنگال نفس است 


اسیر قوم صد رنگ است امروز 


زمانی خوب بودن آدمی بود 


برای بد شدن جنگ است امروز 


بیا آقا عدالت گستری کن 


که پای عدلمان لنگ است امروز

آدمی از زبان مردم آسوده نیست

آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست اگر بسیار کار کند: می گویند. احمق است

 

اگر کم کار کند:می گویند.          

                                                                         تنبل است  

 

اگر بخشش کند.ومال خود را به دیگران ببخشد:می گویند.      

                          اسراف می کند 

 

 

اگر جمع گر باشد وخیرش به کسی نرسد:می گویند.        

                          بخیل است 

 

 

اگر زبان آوری کند:می گویند.                 

                          وراج است 

 

 

اگر ساکت باشد:می گویند.          

                          لال است 

 

 

اگر روزه بدارد وشبها نماز بخواند:می گویند.     

                          ریا کاراست 

  

 

اگر روزه نگیرد وشبها به نماز نه ایستد:می گویند.    

                          بی دین است. 

تنهائی

اگر تنهاترین تنهایان شوم   

 

باز هم    

 

خدا هست  

 

 

او جانشین   

  

تمام نداشتنهای من است. 

امام حسن مجتبی

میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)را به تمامی مسلمانان جهان تبریک عرض می نمایم.  

 

یا امام حسن مجتبی(ع)